Κυριακή 1 Μαΐου 2016

Το μυστήριο του Ιησού (IΘ’ - Τελικά, αναστήθηκε;)

Ο Παύλος έγραψε σε μια επιστολή του πως αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε τότε είναι μάταιο το κήρυγμα και η πίστη των χριστιανών!
Αυτό με ξεπερνάει! Δηλαδή τόσες και τόσες θρησκείες που δεν έχουν "αναστάσεις", π.χ. Ταοϊσμός, Βουδισμός, Ισλάμ, υστερούν σε κάτι; Δεν κατάλαβα...
Αλλά ας μπούμε και στην ουσία του πράγματος:
Τα ίδια τα Ευαγγέλια δεν περιγράφουν καμιά απολύτως "Ανάσταση". Μας λένε μόνο πως κάποιες ευσεβείς γυναίκες βρήκαν τον τάφο του Ιησού άδειο.
"Άδειος τάφος" σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει και "ανάσταση"! Σημαίνει ίσως νεκροφάνεια, αφαίρεση του πτώματος κ.λπ.
Αυτή την αδυναμία των "ιερών" τους κειμένων την εντόπισαν γρήγορα οι Χριστιανοί. Άλλωστε δέχονταν ισχυρή πολεμική και αμφισβήτηση. Οπότε, για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους επινόησαν τις εμφανίσεις του "αναστημένου" Ιησού. 
Όλα τα σχετικά χωρία είναι κακογραμμένα και αποτελούν αποδεδειγμένα πλέον μεταγενέστερες προσθήκες. Δεν μιλάμε για πλαστογραφία κάποιων λέξεων ή, έστω, φράσεων. Αλλά για προσθήκη δύο ολόκληρων κεφαλαίων. Αναφέρομαι στα τελευταία κεφάλαια του Ιωάννη (25 στίχοι παρακαλώ) και του Μάρκου (12 στίχοι)!
Ο Ιησούς είχε προαναγγείλει την ανάστασή του, που θα γινόταν τρεις μέρες και τρεις νύχτες μετά το θάνατό του, όσο κράτησε δηλαδή και η παραμονή του Ιωνά στην κοιλιά του κήτους.
Όμως αυτοδιαψεύστηκε. Αν δεχθούμε πως πέθανε την Παρασκευή και αναστήθηκε την Κυριακή, τότε έμεινε νεκρός μόνο μια μέρα και δυο νύχτες. Λείπουν δυο μέρες και μια νύχτα!
Άσε που όλα όσα υποτίθεται έγιναν κατά το θάνατό του ήταν μούσια. Κανένας μεγάλος σεισμός δεν συνέβη στην Παλαιστίνη το πρώτο μισό του 1ου αιώνα, ούτε κανένας ιστορικός αναφέρει πως σηκώθηκαν οι νεκροί απ’ τα μνήματά τους και περιφέρονταν στους δρόμους των πόλεων. Καλά, πόσο ψυχανώμαλοι πρέπει να ’ταν αυτοί που έγραψαν τέτοια πράγματα;
Για τις υποτιθέμενες μαρτυρίες των Μυροφόρων τα ’χουμε ξαναγράψει. Τέσσερα ευαγγέλια έχουμε, τέσσερις εντελώς διαφορετικές εκδοχές μας δίνουν. Κανένας ευαγγελιστής δεν συμφωνεί με τον άλλον. Ούτε στον αριθμό των μυροφόρων, ούτε στον αριθμό των αγγέλων που υποτίθεται πως είδαν στον κενό τάφο...
Μεγάλο τουρλομπούκι επικρατεί και στις υποτιθέμενες εμφανίσεις του αναστηθέντος.
Κατά τον Ματθαίο έγινε μόνο μία εμφάνιση. Ο Λουκάς αναφέρει δύο, ο Μάρκος τρεις κι ο Ιωάννης τέσσερις. Σύμφωνα με τις Πράξεις ο αριθμός των εμφανίσεων ήταν αδιευκρίνιστος, ενώ διαφορετική εκδοχή διατυπώνει ο Παύλος!
Πέστε μου τώρα εσείς ποιον και τι να πιστέψουμε.
Ένα άλλο σημείο που κάνει "τζιζ" είναι και το ερώτημα για τι είδους "ανάσταση" μιλάμε.
Πρόκειται για μια επιστροφή στην επίγεια ζωή; Επανήλθε ο Ιησούς στην προτεραία κατάσταση ή σε μια άλλη; 
Στα ευαγγέλια περιγράφεται μια θολή κατάσταση επανένωσης σώματος και ψυχής όπου το σώμα μπορούσε να περνάει από κλειστές πόρτες και συμπαγείς τοίχους. Κάτι σαν φάντασμα δηλαδή...
Η όλη φάση μού θυμίζει την παράδοση βουντού της Αϊτής. Κάνουν κι εκεί λόγο για "ανάσταση νεκρών" που διαθέτουν υπερφυσικές δυνατότητες. Αλλά εκείνοι είναι ζόμπι...

Δεν υπάρχουν σχόλια: